GFLI en branded data

Ons werk - Projectmanagement

Over het opstarten, evalueren, en onderhouden van emissies voor het bedrijf, het product en/of merk onder de noemer ‘branded data’.

ABS voert het secretariaat van het Global Feed LCA Institute (GFLI). In die context voerde ABS ook een pilot uit rond bedrijfsspecifieke LCA data.
Vertrekpunt is, dat er binnen het bedrijfsleven een stijgende vraag is naar het inzichtelijk willen maken van emissies per bedrijf of per product/merk. Vanuit de gerichte vraag van diervoederbedrijven is de pilot gestart. Er is een methodologie opgesteld met inhoudelijke experts. Met tenminste 10+ ingrediënten is deze getest. De haalbaarheid en interpretatie zijn geëvalueerd.

Zo voert ABS de GFLI branded data uit. Daardoor kunnen klanten hun bedrijfsspecifieke emissies op product en/of merkniveau in kaart brengen en valideren met GFLI. Leidraad zijn een geëvalueerde methodologie en de procedures voor het stroomlijnen van aanvragen.

 

Dit team heeft gewerkt aan het project

Scroll naar boven