Vertrouwenspersoon

Een veilige werkomgeving zorgt er niet alleen voor dat u als bedrijf onderscheidend bent ten opzichte van uw concurrenten, maar ook voor minder verzuimdagen en meer werkgeluk. Iedere werknemer heeft recht op een veilige werkomgeving. Een vertrouwenspersoon kan hierbij helpen.

Wist u dat ieder gesprek met een vertrouwenspersoon vertrouwelijk is en dat het aanstellen van een interne of externe vertrouwenspersoon verplicht is? Een goed beleid zorgt er niet alleen voor dat u voldoet aan wet- en regelgeving, maar zorgt ook voor een goede relatie tussen u en uw medewerkers. Is uw organisatie op zoek naar een extern gecertificeerd vertrouwenspersoon of heeft u specifieke vragen met betrekking tot andere arbeidsgerelateerde zaken? Dan bent u bij ons aan het goede adres!

Onze gecertificeerde vertrouwenspersoon kan u met de volgende zaken helpen:

  • Telefonisch contact op het moment dat medewerkers te maken krijgen met ongewenste omgangsvormen of integriteitsschendingen
  • Opvangen, begeleiden en adviseren van medewerkers bij ongewenste omgangsvormen of integriteitsschendingen
  • Gevraagd en ongevraagd advies aan uw bedrijf met betrekking tot Arbobeleid en/ of het creëren van een veilige werkomgeving.
  • Meedenken in mogelijke oplossingen met betrekking tot het voorkomen van ongewenste omgangsvormen
  • Jaarlijkse (geanonimiseerde) rapportage met het aantal meldingen over ongewenste omgangsvormen

ABS heeft met onze gecertifieerd vertrouwenspersoon iemand in huis die gelijk voor u aan de slag kan. Met onze expertise en ons uitgebreide netwerk zijn wij in staat bij dragen aan de oplossing binnen uw bedrijf.

Tarieven
Vanwege de vertrouwelijkheid hebben wij besloten om te werken met abonnementsvormen. Wist u dat 20% van de werkende mensen jaarlijks te maken heeft met ongewenst of grensoverschrijdend gedrag? Dit betekent dat wij met ons model het zo makkelijk mogelijk willen houden en ervoor willen zorgen dat er geen risico bestaat op het lekken van vertrouwelijkheid. ABS hanteert een basis abonnement van € 1000,- EX BTW per jaar.

De staffel (bovenop het basis abonnement)

Bedrijven met maximaal 20 medewerkers kunnen gebruik maken van een aanvullend all-in abonnement van € 1750,- per jaar exclusief reiskosten.

Voor bedrijven met meer dan 20 medewerkers geldt een uurtarief.

Wat zit er in het tarief inbegrepen?
De keuze uit 2 vertrouwenspersonen. Onze vertrouwenspersonen komen zich graag een keer fysiek op locatie voorstellen. Daarnaast kunnen al uw medewerkers een telefonisch consult raadplegen zonder extra kosten en uiteraard op basis van de vertrouwelijkheid. Bij een all-in abonnement zijn alle eventuele vervolggesprekken inbegrepen en anders tegen geldend uurtarief. Een vervolggesprek kan digitaal via Teams, binnen het bedrijf of op locatie zijn. Tot slot mag u van ons een geanonimiseerde tussentijdse- en jaarrapportage verwachten inclusief aanbevelingen, gevraagd en ongevraagd advies.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Neem dan contact op via vp@agribusiness-service.nl of bel naar 085-7731973.

Meer weten?

Scroll naar boven